Олександра Екстер

Київська художниця, яка стояла біля витоків абстрактного мистецтва та модерної сценографії.

slug.'">'.$category->cat_name.''; } ; $category->slug ?>

Що Україна дала світу

Без перебільшення знаковою фігурою на поприщі абстрактного мистецтва виявилась киянка Олександра Екстр.

Її дошлюбне прізвище – Григорович недвозначно підкреслює українське походження, втім майбутня легенда мистецького авангарду народилась на території нинішньї Білорусі.

Найвиразнішими набутками її творчість відзначилась у царині нових модерністських течій, таких як кубізм та футуризм.

Експерементаторський хист Олександри Екстр розташував її біля витоків нового безпредметного малярства, ритмоілюстрації та сценографії.

Натхненницею та оракулом абстракціонізму вона стала у той час, коли майстри, які згодом уособлювали європейський некласичний живопису (Пікассо, Брак, Леже) навіть не наважувались думати про щось подібне.

Саме тому є підстава говорити про те, що винахідлива киїянка своїми творчими візіями випереджала епоху у якій жила.

Під її безпосереднім впливом французькі кубісти значно сміливше розкріпачували свою палітру.

У київській студії вона навчала основам абстрактного мистецтва навіть дітей.

Головною фішкою її методи було заохочення дітей ілюструвати казки не сюжетно, а за допомогою ритмів.

Подібний прийом до цього ніким не використовувався.

Однак головні новаторські схеми Екстр були реалізовані саме у театральному мистецтві.

Чи не вперше у світовій сценографії вона наважилася обігрувати весь куб сцени, а не лише її підлогу-планшет.

Її революційний винахід був позитивно сприйнятий теоретиками театральної сценографії та швидко зазнав поширення на сценах експерементальних студій та театрів Європи.

Теперішні шанувальники Мельпомени в Європі та Америці найчастіше й не здогадуються, що новітнім оформленням сценічного дійства — лаконічним, конструктивним, рухливим — вони зобов’язані художниці з України.

post_likes( '' ); }?>
/**/